A székhelyszolgáltatásnak egy vállalkozás számára létfontosságú szerepe lehet, hiszen a működésükhöz elengedhetetlen egy székhely megléte, illetve praktikus szempontból is jókora segítséget nyújt egy szakszerű iroda. Ahhoz képest, hogy a székhelyszolgáltatás milyen nagy előrelépés például egy újonnan alakult cég esetében, a szolgáltatás igénybevétele, pontosabban a szerződéskötés egészen gyors és egyszerű folyamat.
Egyes székhelyszolgáltatással foglalkozó irodák cégalapításban vagy cégmódosításban is közreműködnek, így akár egy helyen, egy kézben megvalósíthatjuk a vállalkozásunk elindítását és a székhely megrendelését. Ez szakmai és pénzügyi szempontból is előnyös lehet mindkét fél számára. Így vagy úgy, a következő lépés mindenképpen a számunkra szimpatikus iroda kiválasztása és felkeresése lesz.
A székhelyszolgáltatás sokrétű jogi vonatkozásai miatt érdemes ügyvédet megbízni a kapcsolatfelvétellel és szerződéskötéssel. A konzultációt követően a megbízott ügyvédnek több releváns iratot kell majd hoznia a szerződéskötésre. Ide tartoznak például a cégkivonatok, aláírási minták, személyi okmányok, felhatalmazások és nyilatkozatok. Szintén a szerződéskötés alkalmával kell kifizetni a szolgáltatási díjat – jellemzően az első 12 hónap díját.
A székhelyszolgáltatás ezt követően válik érvényessé, amelyről számos iratot (pl. szerződés, befogadó nyilatkozat, tulajdoni lap) kap kézhez a megrendelő fél. A szerződéskötés gondos felügyeletén túl az is fontos, hogy az ügyvédünk meggyőződjön az iroda törvényes működéséről, ugyanis az irodák időnként kellemetlen jogi helyzetekbe sodorhatják partnereiket.